Sensibilitatea în lumea plantelor | Se va observa mișcarea macroscopică și microscopică la specii de plante corelată cu diverși stimuli externi.
| Facultatea de Științe / 16:00-22:00 | mihai.craciunas@ulbsibiu.ro | Crăciunaș Mihai | +doi studenți | Gimnaziu (10-14 ani), Liceu (14-18 ani), Facultate (18-26 ani), Peste 26 de ani | |
Observarea mișcării browniene în mod direct și prin împrăștierea luminii coerente | Se va urmări un experiment de difuzie a unei substanțe colorate într-un solvent la diferite temperaturi. De asemenea se va vizualiza câmpul de interferență a luminii LASER împrăștiate pe o suspensie. Aspectul dinamic relevă mișcarea de agitație termică a particulelor. | Facultatea de Științe / 16:00-22:00 | dan.chicea@ulbsibiu.ro | Chicea Dan | Maranciuc-Nicolae Alexandra | Liceu (14-18 ani), Facultate (18-26 ani), Peste 26 de ani | |
Extracția materialului genetic din celule vegetale și animale | Fiecare organism viu are un set unic de caracteristici codificate în materialul genetic. Materialul genetic (ADN) reprezintă moleculele care stochează informația ce determină unicitatea organismelor vii și se găsește în interiorul fiecărei celule vii. Activitatea pe care o vom desfășura își propune să elibereze materialul genetic (ADN) din celule vii (vegetale sau animale) pentru a putea fi vizualizat. | Facultatea de Științe / 16:00-22:00 | ioana.boeras@ulbsibiu.ro | Ioana Boeras | Postolache Maria, Nicola Otilia | Gimnaziu (10-14 ani), Liceu (14-18 ani) | |
Aplicație de detectare și urmărire a obiectelor în timp real folosind instrumente de Computer Vision și Machine Learning | Se evidențiază importanța și aplicabilitatea detecției de obiecte în viața de zi cu zi prin intermediul a două demonstrații tehnice, una software iar cealaltă cu componente hardware. Aplicațiile prezentate se bazează pe: SoC Raspberry Pi4 – 8GB, Camera Raspberry PI V2 și braț de mișcare de tip Pan-Tilt cu 2 servomotoare. | Facultatea de Științe / 16:00-22:00 | ralf.fabian@ulbsibiu.ro | Fabian Ralf | Georgian-Cristian Chivu, Mihai Ilina | Sub 10 ani, Gimnaziu (10-14 ani), Liceu (14-18 ani), Facultate (18-26 ani), Peste 26 de ani | |
Dezvoltare de jocuri video în contextul Esports | Dezvoltarea de jocuri video se referă la crearea unui produs digital numit joc video, care după o perioada lungă de construcție și testare ajunge pe piața multimedia de divertisment. Sunt prezentate elemente fundamentale ale profesie de dezvoltator de jocuri video ce cuprind: creație de concept, design grafic, design de sunet, testare produs și publicare. | Facultatea de Științe / 16:00-22:00 | ralf.fabian@ulbsibiu.ro | Fabian Ralf | Cristian-Nicolae Cîndea, Bogdan Biro | Sub 10 ani, Gimnaziu (10-14 ani), Liceu (14-18 ani), Facultate (18-26 ani), Peste 26 de ani | |
Platformă educațională pentru dezvoltarea de sisteme cyber-fizice | Se prezintă dezvoltarea unei platforme educaționale pentru construirea de sisteme cyber-fizice cu componente modulare destinate printării 3D. Se urmărește învățarea graduală de deprinderi transdisciplinare ce pot fi aplicate la: sisteme de control; navigare autonomă și manuală; generare de circuite de navigare printabile pentru testarea abilitaților roboților; analiza și interpretarea datelor de la senzori. | Facultatea de Științe / 16:00-22:00 | ralf.fabian@ulbsibiu.ro | Fabian Ralf | Stephanie Fîşcă, Cristian-Nicolae Cîndea, Georgian-Cristian Chivu, Mihai Ilina | Sub 10 ani, Gimnaziu (10-14 ani), Liceu (14-18 ani), Facultate (18-26 ani), Peste 26 de ani | |
Viața de sub tălpile noastre | În cadrul activității veți putea afla aspecte despre viața unor organisme mici ca dimensiuni, dar de o importanță majoră în echilibrul ecosistemelor terestre. De asemenea, veți afla informații interesante despre viața fantastica a furnicilor. | Facultatea de Științe / 16:00-22:00 | ioan.tausan@ulbsibiu.ro | Tausan Ioan | Voichița Gheoca | Sub 10 ani, Gimnaziu (10-14 ani), Liceu (14-18 ani) | |